آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید

ساخت وبلاگ

در این گزارش روایتی از سرآشپزی را می‌خوانیم که در مدت ۷ ماه تنها با خوردن پیتزا توانسته در حدود ۴۶ کیلو وزن کم کند.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برای کاهش وزن راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید و البته هر بار هم شکست خورده‌اید و همچنان از وزن بالایی که داشتید، ابراز نارضایتی کردید. اما یک سرآشپز نیویورکی برای اینکه وزن خودش را کم کند دست به رژیم جالبی زد و برای مدت هفت ماه هر روز پیتزا خورد تا در نهایت ۴۶ کیلو وزن کم کند.

مطمئنا این داستان دقیقا برخلاف چیزهایی است که پیش از این شنیده‌اید و حتی شما را از خوردن پیتزا منع کرده باشند، اما حرف‌ها را بیشتر قبول دارید یا چیزی را که نتیجه داده است!

سرآشپز پازکوئلا کوزولینو زمانی که از ایتالیا به امریکا رفت وزنش به ۱۶۸ کیلوگرم رسید! خودش داستان این اضافه وزن تعریف می‌کند: «من در امریکا اورئو را پیدا کردم، این بیسکوئیت‌های کرم‌دار و شکلاتی برای من جذابیت زیادی داشت و در طول روز بین ۱۰ تا ۱۲ عدد از آن‌ها را می‌خوردم، البته اتفاق می‌افتاد که یک بسته آن را هم کامل خورده باشم، همین‌طور من علاقه زیادی به کوکا و آب‌های گازدار داشتم که می‌توانستم ۲ قوطی را پشت سر هم بخورم!»

پیتزا و کاهش وزن

این عادت‌ها باعث شده بود که کوزولینو اضافه وزن زیادی پیدا می‌کند و از خیلی چیزهایی که از انجام دادنشان حس خوبی پیدا می‌کرده، محروم می‌شود؛ مانند بازی کردن با پسرش در پارک. همچنین سایز لباس‌هایش بسیار بالا رفته بود. خودش توضیح می‌دهد: « وقتی به پزشک مراجعه کردم، به من درباره بیماری‌های قلبی هشدار می‌داد، همین طور من مشکل زانو و کمر پیدا کرده بودم. به همین دلیل باید به سرعت مقدار زیادی از این وزنم را کم می‌کردم.»

کوزولینو تصمیم گرفت نوشابه‌های گازدار و شیرینی‌ها را از زندگی‌اش حذف کند و به رژیم غذایی محلی مدیترانه‌ای که در خانواده‌اش در گذشته داشتند، برگردد. برای این کار او شروع به پخت پیتزای مخصوصی که برای ۳۰۰ سال در خانواد‌ه‌اش بوده کرد و البته خودش هم آن را در خانه حاضر می‌کرد.

خمیر این پیتزا تنها به ۴ ماده اصلی نیاز دارد؛ آرد سفید، نمک و مخمر که بعد از مخلوط کردن همه این‌ها با هم باید خمیر برای مدت ۳۶ ساعت استراحت کند تا برای پخت حاضر شود. این خمیر اصلا سنگین نیست و با قطر ۳۰ سانتی‌متر تنها حاوی سس گوجه‌فرنگی، ریحان و موزارلای تازه است که در نهایت تنها ۶۰۰ گرم کالری دارد.

پیتزا و کاهش وزن

این پیتزا برای نهار بود و و حالا کوزولینو باید به صبحانه و شام فکر می‌کرد. صبحانه به جز میوه و قهوه و آب پرتغال و گاهی هم حبوبات چیز دیگری نمی‌خورد و شام هم شامل ظرف کوچکی سالاد می‌شد. او با این کار مصرف روزانه کالری خود را به ۲۷۰۰ گرم در روز رسانده بود.

همچنین بخوانید : طرز تهیه انواع پیتزا

برای کوزولینو این رژیم غذایی چندان هم بی دردسر نبوده و به دلیل اینکه شیرینی و شکلات را به کلی از مواد خوردنی روزانه‌اش حذف کرده، سردردهای زیادی را مخصوصا در روزهای اول تحمل کرده، اما بعد از مدتی عادت کرده و با پایین رفتن وزنش احساس خوبی بدست آورده است. او در مدت زمان سه ماه توانسته تقریبا ۱۸ کیلو وزن کم کند و بعد سفری به سرزمین مادری داشته و در برگشت باز هم برنامه غذایی و رژیم خاص خودش را ادامه داده است.

خودش در این باره می‌گوید: «وقتی هر روز پیتزا می‌خوردم، دیگر تمایلی به خوردن تنقلات نداشتم و در کمتر از یک سال ۴۶ کیلو وزن کردم و راز این اتفاق در خوردن دُرُست مواد غذایی طبیعی است که من آن را تجربه کردم.»

پیتزا و کاهش وزن

شاید برایتان عجیبب باشد اما کارشناسان تغذیه هم این رژیم غذایی را تایید کرده‌اند و گفته‌اند این برنامه غذایی به دلیل اینکه از مواد تازه تهیه می‌شود و شامل همه آن چیزهایی است که بدن نیاز دارد، می‌تواند به عنوان یک رژیم معرفی شود.

کوزولینو از این وزنش را کم کرده خیلی خوشحال است و می‌گوید حالا هم می‌تواند ورزش کند و دیگران هم او را با عنوان‌های چاق صدا نمی‌کنند و همچنین از اینکه این رژیم غذایی موفقیت آمیز را کشف کرده ابراز رضایت می‌کند و امیدوار است برای دیگران هم مفید باشد.



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 272 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:22

شیرینی انواع و اقسام متفاوتی دارد و اروپایی‌ها در کل جهان از نوآوران و تولیدکنندگان بی‌نظیر شیرینی محسوب می‌شوند. ریشه بسیاری از شیرینی‌ها به این قاره می‌رسد و در این میان فرانسوی‌ها به خاطر علاقه و استعدادی که داشته و دارند، در تولید شیرینی‌های مختلف همیشه حضور داشته‌اند و نامشان می‌درخشیده است. یکی از این شیرینی‌ها انواع موس است.

موس یک نوع شیرینی یا بهتر است بگوییم یک نوع دسر است که ریشه‌ها و مبدا خود را از کشور فرانسه گرفته است. دسری سرد که فقط به طعم شیرین محدود نمی‌شود و در دستور پخت‌های مختلف به صورت غذاهای متعددی نیز تهیه می‌شود. غذاهایی که در در پخت آن‌ها ممکن است از گوشت، ماهی، صدف و سبزیجات استفاده شود.

موس دسری همه‌پسند و پرطرفدار

در زبان فرانسوی موس به معنای کف یا خزه است. به همین دلیل شاید نام این شیرینی را موس گذاشته‌اند. چراکه از ویژگی‌های این دسر، بافت پر از هوای آن است. این دسر معمولا با هم زدن سفیده تخم‌مرغ و خامه و ترکیب و مزه‌دار کردن آن به وسیله تکه‌های میوه و شکلات تهیه می‌شود. همچنین در مدلی دیگر از دستور پخت موس، این دسر را از زرده تخم‌مرغ و ژلاتین درست می‌کنند. بدین ترتیب با توجه به مواد به‌کار رفته در طرز تهیه این دسر، ما انواع موس‌ها را خواهیم داشت. موس شکلاتی، موس توت‌فرنگی، موس انار، موس چای سبز و موس زردآلو.

البته مشابه موس، دسر دیگری نیز وجود دارد. دسر باواریا. گاهی این دو دسر با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. اما ما تفاوت آن‌ها را به شما می‌گوییم. در موس بیشتر از مرنگ یا سفیده تخم‌مرغ زده شده استفاده می‌شود. همچنین سبکی از ویژگی‌های اصلی موس است. به علت همین سبکی است که همراه با موس بیشتر از خمیر کیک اسفنجی استفاده می‌شود تا خمیر بیسکویت. به خاطر تردی و نرمی، خمیر کیک اسفنجی با موس هم‌خوانی بهتر و بیشتری دارد.

موس دسری است که معمولا به صورت یک نفره سرو می‌شود. در ظرف‌هایی تک‌نفره و عموما لیوانی شکل. در نهایت اینکه موس دسری غنی، غلیظ؛ سرد و خنک است. معمولا برای ایجاد غلظت در آن از شکلات ذوب شده استفاده می‌کنند و از دیگر اسانس‌ها و حتی پنیر خامه‌ای و پوره میوه‌های مختلف مانند موز و توت‌فرنگی برای تهیه آن بهره می‌برند. این را بدانید که موس پخته نمی‌شود. بلکه معمولا به صورت بن‌ماری و غیرمستقیم و از طریق بخار آب آن را آماده می‌کنند و سپس آن را در یخچال با سرد کردن به غلظت می‌رسانند. در مراحل تهیه انواع موس از خامه فرم گرفته، سبک و زده شده هم استفاده می‌شود.

 موس آلبالو، موس شکلاتی با خامه و توت فرنگی، موس شکلاتی، موس ژله‌ای و موس کیک پنیر از معروف‌ترین موس‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند.

طرز تهیه موس

تهیه موس در خانه می‌تواند کار آسانی باشد. شما می‌توانید در کاسه‌های شیشه‌ای کوچک یا فنجان‌هایی زیبا این دسر را درست کنید. این دسر را حداقل چهار ساعت قبل از زمان سرو تهیه کنید و اجازه بدهید در یخچال خود را بگیرد. همچنین شما می‌توانید مقدار شکر را با توجه به ذائقه خود تغییر دهید و یادتان باشد که در هر صورت از بهترین شکلات استفاده کنید.

یک پیمانه شکلات تلخ و شیرین، نصف پیمانه شیر، سه عدد سفیده تخم‌مرغ، سه قاشق غذاخوری شکر و خامه زده شده به مقدار لازم را تهیه کنید. در یک قابلمه کوچک، شیر و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شده و شکر کامل حل شود. اجازه ندهید مخلوط به دست آمده، بجوشد. شکلات‌ها را ریز خرد کرده، داخل مخلوط‌کن بریزید و شیر داغ را به آن اضافه کنید. حدود یک دقیقه مخلوط کرده تا شکلات آب شود. نوبت اضافه کردن سفیده تخم‌مرغ‌ها است. با درجه بالا یک دقیقه یا بیشتر مخلوط کنید تا مایه سبکی حاصل شود. سپس موس را داخل فنجان‌ها ریخته و 3 تا 4 ساعت در یخچال بگذارید. هنگام سرو کردن، مقداری خامه زده شده روی آن‌ها بریزید و با مواد دلخواه تزیین کنید. البته فراموش نکنید که این راحت‌ترین طرز تهیه موس است و ما پیشنهاد می‌کنیم خیال خودتان را راحت کرده و به یک قنادی خوب مراجعه کرده و به میزان موردنیاز خود، موس را به هر طعمی که دوست دارید خریداری کنید.

پیشنهادی از بهترین موس‌های تهران

قنادی ناتلی در کنار محصولات خود، شیرینی‌ها و دسرهای تولیدی برند کیک تی‌اس را نیز عرضه می‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به قنادی ناتلی در خیابان سهروردی مرکزی، موس محبوب خود را تهیه کنید. موس‌های برند تی‌اس تا پنج روز قابل نگهداری در یخچال هستند و ظاهر و طعم عالی آن‌ها، می‌توانند مهمانی‌های شما را بسیار درخشان و متفاوت کنند.

m2

برند تی‌اس سه مدل موس مختلف دارد که هر سه مدل را به صورت لیوانی عرضه می‌کند. موس شکلاتی، موس انار و موس آلبالو. موس شکلات لیوانی تی‌اس از خامه، زرده تخم‌مرغ، کرم کاکائو و پودر کاکائو تهیه شده است. موس انار لیوانی آن از شیر، شکر، تخم‌مرغ، خامه، عصاره انار و دانه‌های انار و موس آلبالو لیوانی تی‌اس از شیر، شکر، تخم‌مرغ، خامه، عصاره آلبالو و چند دانه آلبالو. طعم‌هایی که می‌توانند پاسخگوی سلایق و ذائقه‌های مختلف باشند.


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 287 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:04

دیروز در تفلیس پایتخت گرجستان یک مرد 37 ساله برای ثبت رکورد در کتاب گینس جان خود را به خطر انداخت و زیر چرخ های ماشین خوابید؛ البته کار این مرد تازگی نداشت چون خیلی ها پیش از او نیز برای گینسی شدن دست به مخاطره زده بودند.

به گزارش فرادید، مرد 37 ساله گرجستانی “نوریک یاجیان” برای ثبت نام خود در کتاب گینس و به دست آوردن جایزه نقدی آن زیر ماشین خوابید و دست، کمر و پاهای خود را زیر چرخ های ماشین قرار داد. پیش از این مرد گرجستانی هم افراد بسیار که علاقمند به ثبت رکورد جهانی در کتاب گینس بودند کارهای عجیب و غریب و گاه خطرناک انجام داده اند.

مردی که موهای گوشش را برای سال ها کوتاه نکرد یا کسی که تلاش کرد بیشرین تعداد نی پلاستیکی را در دهانش جای دهد یا زنی که ناخن هایش به اندازه ای بلند نگه داشت که زندگی برایش سخت شده بود عجیب ترین علاقمندان رکورد زنی هستند که البته در میان رکوردداران گینس موارد معمولی به حساب می آیند. در زیر شماری از عجیب ترین رکوردها را می بینید.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“باچپایی” مرد هندی رکورددار بلندترین موهای گوش با 13 سانتی متر

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

فرانسیسکو دومینگو ژاکیوم ۲۰ ساله اهل آنگولا توانست در مسابقه پهن ترین دهان جهان در رم با گذاشتن یک قوطی کوکا کولا در دهان خود با ۱۷ سانتی متر پهنا رکورد پهن ترین دهان جهان را بشکند.در مسابقه برگزار شده در رم همه با استفاده از فنجان قهوه ، بطری آب جو و چیزهای دیگر سعی کردن عنوان پهن ترین دهان جهان را از آن خود کنند ولی هیچکس نتوانست مانند فرانسیسکو که از نظر هیبت مانند یک فک آنگولایی می باشد یک بطری کوکا کولا را در دهان خود جای دهد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

کوچکترین اتومبیل جهان تنها ۱۰۴٫۱۴ سانتی متر بلندا،۱۲۹٫۵۴ سانتی متر طول و ۶۶٫۴ سانتی متر پهنای آن می باشد. این اتومبیل کوچک را مخترع بریتانیایی پری واتکینز ( Perry Watkins ) ساخته است که در کتاب گینس به عنوان کوچک ترین اتومبیل جهان درج شد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

دانشجویان دانشگاه آلبرتادر کانادا توانستند بار دیگر رکورد بزرگترین بازی وسطی جهان را بشکنند.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

فن ویپنگ از چین،۱۰۲ کاسه را در یک برنامه تلویزیونی به نام در میلان ایتالیا با یک انگشت در یک دقیقه در ۱۱ آوریل ۲۰۰۹ شکست و این رکورد را از آن خود کرد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

ملوین بوث دارنده درازترین ناخن های انگشت یک جفت دست بود.هنگامی که در ۳۰ می ۲۰۰۹ ناخن های وی در شهر تروی ایالت میشیگان آمریکا اندازه گیری شد،درازای آنها ۹ متر و ۵۸ سانتی متر بود.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

شانل تیپر دختر دانش آموز اهل کالیفرنیای آمریکا، با زبانی به درازای ۹٫۷۵ سانتی متر دارای درازترین زبان در جهان می باشد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

سنگین‌ترین موتورسیکلت جهان هازر بایک اشمید نام دارد که به دست تیلو و ولفرد نیبل از آلمان ساخته شد و هنگامی که در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۷ وزن شد،۴٫۷۴۹ تن بود.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

بزرگترین شاخ گاو در جهان با محیط ۹۵٫۲۵ سانتی متر متعلق به یک گاو واتوسی آفریقایی به نام لارچ بود که توسط جینیس ولف آمریکایی در گاسویل ایالت آرکانزاس نگهداری می شد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

بزرگترین تفنگ گلوله زنی جهان که کار هم می کند دارای ۱۰٫۱۸ متر دراز می باشد که متعلق به آقای جیمز ای دی کین می باشد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

دختر تایلندی سوپاترا ساسوفان با توجه به روش اندازه گیری برای هیرسوتیسم در ۴ مارچ سال ۲۰۱۰ در یک برنامه رکورد در ایتالیا پر مو ترین نوجوان جهان شد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

تونی جمیجنانی توانست ۵۰۰ گرم خمیر پیتزار را به مدت دو دقیقه بچرخاند.پهنای این خمیر ۸۳ سانتی متر اندازه گیری شد. وی این کار را در مرکز خرید آمریکا در مینیاپولیس، مینه سوتا در خلال یک فیلم برداری رکوردهای جهانی گینس برای کانال جهانی خوراک در ۲۰ آپریل ۲۰۰۶ انجام داد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

جین سونگائو مرد چینی در ۳ ژانویه ۲۰۱۱ در هون‏آن با ۲ ساعت ماندن در یخ توانست رکورد طولانی‏ ترین حمام یخ را بشکند.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

رامجیت راگهو یک پیرمرد ۹۴ ساله هندی که با همسر ۵۹ ساله خود در شهر از ایالت هاریانا زندگی می کند،با به دنیا آمدن نوزاد پسر خود،پیرترین پدر دنیا می باشد.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“رام سینگ” با سبیل های 4 متری دارنده بلندترین سبیل های جهان

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“کیم گودمن” زنی که می تواند چشمانش را بیش از هرکسی از حدقه بیرون بزند.

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“مهمت اوزورک” ترکیه ای با بینی 8.8 سانتی خود رکورددار بزرگترین بینی جهان

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“کریستینا والتون” زن امریکایی ساکن “نوادا” صاحب رکورد بلندترین ناخن های دو دست در میان زنان

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“وانگ ویبو” دارنده رکورد حفظ تعادل بر روی چهار انگشت

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“هاربور” رکورددار بلندترین گوش در میان سگ ها با 31 سانتی متر

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

رکورد دار سنگین ترین تخم یک پرنده در مزرعه “کریستینا سالین” در سوئد با 2.5 کیلوگرم وزن

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“زیوز” دارنده رکورد بلندترین پاهای یک سگ با 1.18 متر

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“گاری ترنر” رکورددار کشی ترین پوست جهان با 15 سانتی متر قابلیت کش آمدن

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“پاگی” دارنده درازترین زبان در میان سگ ها با 11 سانتی متر

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

برادران “کومار مهر” هندی سازنده بزرگترین ریموت کنترل جهان

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

رکوردار بلندترین مار پیوتن دیده شده در “میسوری” امریکا با 7.67 متر طول

تصاویر/ عجیب ترین رکوردداران گینس

“نوریک یاجیان” مرد 37 ساله گرجستانی که با خوابیدن زیر ماشین موفق به ثبت رکورد تازه شد.

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 471 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:41

hotel-620x400

هتل های لوکس تهران

تهران چه دارد که دل کندن از آن برای خیلی از پایتخت نشین ها سخت است؟ چرا طرح برج میلاد را که نماد تهران است روی لباس جوان های تهرانی می بینیم؟ مگر همه از دود و ترافیک و شلوغی اش نمی نالند؟ پس دلیل این محبوبیت چیست؟ تجربه ی هرکس از بازدید از پایتخت منحصر به فرد است. اینجا سعی داریم بهترین های پایتخت را به شما معرفی کنیم. با بازدید از این جاذبه ها، تهران با همه ی دود و دم و شلوغی، خودش را توی دلتان جا می کند.

اقامت در تهران

از خوبی های سفر به تهران این است که همیشه هر اقامت گاهی که دوست داشته باشید می توانید از بین تعداد زیادی هتل و مسافرخانه در کلاس های مختلف و در نقاط مختلف، انتخاب کنید.

تهران پُر است از انواع هتل های لوکس و ۵ ستاره، هتل های درجه یک و شیک، هتل های مقرون به صرفه، هتل هایی که دسترسی خوبی به نقاط اصلی شهر دارند و…

اگر تصمیم گرفتید به تهران سفر کنید، بهتر است که قبل از آن برای شب هایی که می خواهید در تهران بمانید برنامه ریزی کنید و برای رزرو هتل از بین هتل های گوناگونی که هستند، بهترین آن ها را برای خودتان رزرو کنید.

از نظر بسیاری از مسافران تهران این ۳، بهترین هتل های تهران هستند. بیایید ببینیم چه ویژگی هایی دارند!

هتل پارسیان استقلال

همان هتل رویال هیلتون که بعدا نامش به پارسیان استقلال تغییر کرده است.

parsianesteghlalهتل پارسیان استقلال

هتل پارسیان استقلال که بیش از ۵ دهه قدمت دارد و بزرگترین هتل در میان هتل های ۵ ستاره تهران می باشد. امکاناتی که این هتل دارد را کمتر از یک هتل ایرانی انتظار داریم (!)، از زمین تنیس، سالن استخر، اسپا و مجموعه ورزشی بگیرید تا انواع و اقسام مراکز خرید و رستوران و کافه و… که در این هتل قرار دارند، همه و همه تنها بخشی از امکاناتی ست که هتل پارسیان استقلال در اختیار شما مسافران قرار می دهد.

هتل ۵ ستاره اسپیناس پالاس در میدان بهرود سعادت آباد قرار دارد.

این هتل که از جمله مجلل ترین هتل های تازه تاسیس تهران می باشد خبر افتتاحش در تهران به سرعت در رسانه ها با عنوان بزرگترین هتل ایران منتشر شد.

espinasلابی هتل اسپیناس پالاس

در حال حاضر هتل اسپیناس پالاس به یکی از محبوب ترین مقاصد اقامتی تهران تبدیل شده است.

پارسیان آزادی

هتل پارسیان آزادی در یکی از بهترین و خوش آب و هواترین نقاط تهران قرار دارد و دارای اماناتی فراتر از یک هتل ۵ ستاره معمولی می باشد.

سابقا نام این هتل مجلل و معروف، هتل هایت بوده است که قدیمی های قبل از انقلاب بیشتر با این نام آشنا هستند.

parsianazadihotelهتل پارسیان آزادی

طراحی زیبا و مدرن دکوراسیون داخلی این هتل به شدت در میان طرفداران خاص خودش محبوب بوده و توانسته به یکی از جذاب ترین مراکز اقامتی تهران تبدیل شود


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 280 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:12

گاهی مهمانی‌ها نسبت به پذیرایی‌های خانوادگی ابعاد بزرگ‌تری به خود می‌گیرند. از دورهمی‌های شبانه‌ی دوستانه و خانوادگی تبدیل می‌شوند به جشن‌های بزرگ‌تر و شادی‌های عمیق‌تر و مهمتر. تبدیل می‌شوند به جشن عروسی، مهمانی تولد یا ولیمه‌ی بازگشت از حج و دیگر سفرهای زیارتی. این همان وقتی است که میزبان تصمیم می‌گیرد به یمن شادی پربرکت خود، افراد بیشتری را شریک خوش‌حالی و خوش‌بختی خود کند.

از طرفی شیرینی از دیرباز هم‌پا و همراهی همیشگی برای ما در لحظات خوب و خوش زندگی‌مان بوده است. شیرینی کاممان را شیرین می‌کند و خلقمان را خوش. پنداری می‌گوید همه طعم‌های خوب جهان نوش جان شما. اما وقتی قرار است مجلسی بزرگ را مدیریت کنید و میزبان جمع و افراد زیادی باشید، چطور؟ در چنین مواقعی دیگر نمی‌توان برای خرید شیرینی به سبک و سیاق معمولی رفتار کرد. نمی‌توان به قنادی مراجعه کرد و مثل همیشه که برای خانه خرید می‌کنیم، سفارش شیرینی دهیم. نه اینکه اصلا نشود یا امکان‌پذیر نباشد اما هر کاری، راه و روش خود را دارد و هر قصه‌ای نیز حال و هوای مخصوص به خود را می‌طلبد.

میهمانی مجلل

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در چنین مواقعی به شیرینی‌هایی توجه کنید که مخصوص مجالس بزرگ در نظر گرفته شده‌اند. مجالس بزرگ و شلوغ با تعداد مهمان‌های زیاد. قنادی قدیمی و باتجربه‌ی ناتلی در سبد محصولات خود بخشی دارد به نام شیرینی‌های تالار و کترینگ. این شیرینی‌ها که تعدادشان به 84 مدل مختلف می‌رسد، شامل چند دسته می‌شوند. دسرهای ریز کترینگ، انواع کاپ کیک‌ها، بیسکوئیت‌ها، دسر مینی لیوانی و انواع پاپ کیک‌ها.

دسرهای ریز کترینگ شامل 17 مدل می‌شوند. دسرهایی ریز که به شکل مربع، مستطیل و گرد پخته و آماده می‌شوند و به رنگ‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌گردند. با پوششی از خامه و تکه‌های میوه و بافتی نرم از کیک‌هایی ترد. ناتلی سعی کرده است با به‌کارگیری از طرح‌هایی جذاب برای دسرهای ریز خود، به قدر کافی پاسخگوی اشتهای مهمانان شما باشد.

34 مدل کاپ کیک ناتلی، دیگر گزینه‌ی مناسب برای مهمانی‌های شما به حساب می‌آیند. کاپ کیک‌هایی رنگارنگ و تزئین شده با خرده‌های شکلات و کاکائو و پوششی از خامه‌ی وسوسه‌برانگیز. تعدادی از این کاپ کیک‌ها طرح و شکلی فانتزی دارند. طرح و مدل‌هایی که می‌توانند نمای میز شما را از زمین تا آسمان تغییر داده و تجملی چشم‌نواز به آن ببخشد.

میهمانی مجلل

بیسکوئیت‌های فانتزی ناتلی در 10 مدل عرضه می‌شوند. بیسکوئیت‌هایی متفاوت و فانتزی. به شکل شخصیت‌های کارتونی، قلب و رنگین‌کمان. این بیسکوئیت‌ها ترد و شیرین هستند و می‌توانند پذیرایی منحصربه‌فردی محسوب شوند.

ناتلی برای جور بودن مهمانی‌های شما در محصولات تالار و کترینگ خود، پنج مدل دسر مینی لیوانی را نیز پیش‌بینی کرده است. دسرهایی عموما ژله‌ای که با میوه ترکیب شده‌اند. دانه‌های گیلاس، آلبالو و توت‌فرنگی غوطه‌ور شده در خامه و ژله. ترکیبی بی‌نظیر از طعم و رنگ. سرو شده در لیوان‌هایی جمع و جور که برای پذیرایی راحت هستند و کار شما را نیز راحت می‌کنند.

میهمانی مجلل

و اما انواع پاپ کیک‌ها. 18 مدل پاپ کیک خوشمزه و خوشگل. شیرینی‌هایی گرد با دسته‌هایی چوبی. در اندازه‌هایی کوچک و مناسب برای صرف شدن به وسیله هر نفر.

میهمانی مجلل

در میان این شیرینی‌ها پاپ کیک‌ها و بیسکوئیت‌ها به احتمال خیلی زیاد می‌توانند مورد علاقه کودکان قرار بگیرند. هم به خاطر شکل و شمایلی که دارند و هم به خاطر اندازه‌های کوچکشان.

حالا که با محصولات تالار و کترینگ ناتلی آشنایی بیشتر و مفصل‌تری پیدا کردید، پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار و آرامش خاطر خودتان هم که شده است، به آسانی به این قنادی مراجعه کنید. برای مراجعه به ناتلی دو راه پیش روی خود دارید. یا مراجعه حضوری به یکی از چهار شعبه ناتلی در خیابان‌های سهروردی مرکزی (شعبه اصلی و مرکزی)، پاسداران، نیاوران و تهران‌پارس. یا این‌که بنشینید پشت کامپیوتر خود و با سر زدن به سایت ناتلی به صورت آنلاین اقدام به انتخاب و سپس خرید شیرینی‌های مربوط به مهمانی خود کنید. با این کار هم در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم از ترافیک همیشه‌گی تهران نجات پیدا می‌کنید. درضمن اگر در محدوده دلیوری باشید، سفارش شما به طور رایگان برایتان ارسال خواهد شد.



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 270 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:12

فال روزانه 30 بهمن

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: امروز ممکن است حقیقت به شدت شما را اذیت کند، اما حقیقت چیزی است که بیشتر از هر چیز دیگری باید تازه و آشکار شود. شما به طور کامل از چیزهایی که ازشان دوری می‌کردید آگاهی دارید. باید خیلی حواستان را جمع کنید! برای اینکه اکنون اگر آنی و بدون فکر تصمیم گیری کنید صدمات جبران ناپذیری می‌بینید. خشم خود را بروز ندهید، برای اینکه قبل از اینکه بفهمید چه قدمی باید بردارید، صحبت کردن در مورد ناراحتی‌ها، فشار و بحران را قبل از موقع آشکار کند.

اردیبهشت: شما انقدر روی نقش خود در جامعه و یا فعالیت‌های کاری خود فوکوس کرده‌اید که چشم اندازهای بزرگتری را از دست داده‌اید. الان زمان این نیست که به جای فکر کردن به زمان حال به فکر آینده بوده و دیدگاه‌های خود را تغییر دهید. البته شما هنوز مجبورید که با وظایف و مسئولیت‌هایتان روبرو شوید، اما می‌توانید به طور هم زمان با توجه کردن به رویاها و آرزوهای قدیمی که به خاطر کارتان آنها را کنار گذاشته بودید، این کار را انجام دهید.

خرداد: شما می‌خواهید روی ابرها معلق بوده و به فک فرار کردن از دنیای مادی افتاده‌اید. شاید نظر شما در مورد مدینه فاضله رفتن به جزایر جنوبی و یا شاید فقط افروختن آتش و خواندن داستان‌های و رمان‌های خوب باشد! شما هنوز در حال برنامه ریزی کردن برای نقشه‌های خود هستید، ولی اتفاقات پیرامونتان بهتان یادآوری می‌کند که مسئولیت‌هایی نیز دارید. نجات و رهایی زمانی حاصل می‌شود که به جای دوری کردن از این مسئولیت‌ها حتما آنها را انجام دهید.

تیر: امروز باد تازه‌ای به زندگی تان می‌وزد، که فراتر از هوشایری و آگاهی تان است. الان زمان مناسبی برای اجرا کردن ایده‌هایتان نیست، شما الان باید آنها را به مراحل بالاتر برسانید. اما شاید کمی دلتنگ چیزهای باشید که پشت سر گذاشته‌اید. یادتان باشد اگر بفهمید که احساس کردن آینده چقدر مفیدتر است، دیگر دلتان برای گذشته تنگ نمی‌شود!

مرداد: هم اکنون پیدا کردن راه‌های جدید برای ارتباط برقرار کردن با دیگران- چه از نظر شغلی و چه در زندگی شخصی- برای شما اهمیت ویژه‌ای یافته است. اهیمت این مساله همچنان به قوت خودش باقی است، اما شما کم کم نسبت به نوع ارتباط‌هایتان بی توجه شده‌اید. با توجه به ورود خورشید به هشتمین خانه تان، یعنی خانه صمیمیت، بهتان پیشنهاد می‌کنیم در حالیکه در جستجوی معنای عمیق تری برای تمام کارهایی که قبلا انجام داده‌اید هستید، بر روی کارهایی که قبلا پایه ریزی کرده بودید کار کنید.

شهریور: شما به خاطر کارهایی که پیش رویتان دارید زیاد خوشبین نیستید، اما این دلیل برای نگرانی بهتان نمی‌دهد. شما خودتان را به دست سرنوشت سپرده و تسلیم شده‌اید! باوجود اینکه تغییراتی که در راهند اموری غیر قابل اجتناب هستند، اما شما بالاخره می‌توانید تغییراتی در آنها بدهید. اگر به جای اینکه تلاش کنید همه کارهایتان را یکباره انجام دهید، در برنامه‌هایتان تغییراتی بدهید خیلی راحت تر خواهید بود.

مهر: امروز مادامی‌که دیدگاه و نگرش خود را از دست نداده باشید روز خوبی برای شما از نظر خانواده و خویشاوندان خواهد بود. شما به تصمیم آخرتان اطمینان دارید، اما باید شور و اشتیاقتان را به نهایت خود برسانید. نسبت به نیازهای خود لجوج و خودسر نباشید، اگر محیطی ایجاد کنید که دیگران هم بتوانند خواسته‌هایشان را بگویند، می‌فهمید که چیزهای بسیار متفاوتی در این دنیا وجود دارد. اگر شما مشتاق باشید که به حرف‌های دوستان‌تان گوش دهید، آنها نیز چیزهای خیلی زیادی راجع به زندگی بهتان می‌آموزند.

آبان: شما امروز اگر احساسات‌تان را با واقعیت تطبیق ندهید، زیاد احساس خوبی نخواهید داشت! شما اغلب فقط تا اندازه‌ای احساسات و علایقتان را مجزا می‌کنید که از ناراحتی و نارضایتی اجتناب کنید. باوجود این امروز آرزوهای برآروده نشده تان سربرآورده‌اند و شما نمی‌توانید آنها را زیر قالیچه پنهان کنید!! حتی اگر حقیقت طوری نیست که شما دلتان بخواهد، ولی آن را از خودتان پنهان نکنید!

آذر: باوجود اینکه امروز احساسات شما تقریبا در معرض دید هستند، شما نمی‌توانید با راحتی آنها را به عملی قاطعانه تبدیل کنید. حس و حال شما خیلی سریع تغییر می‌کند، هر فکری که در سرتان می‌پرورانید به وجود آورنده حرکت و جنبشی می‌شود که با عمل قبلی شما سراسر متفاوت است. اگرچه شخصی شما را تحت فشار قرار می‌دهد که سریع تر یک تصمیم ثابت بگیرید، اما الان اصلا این کار لازم نیست. دو روز صبر کنید، این بهتان کمک می‌کند که امکان گرفتن عاقلانه ترین تصمیمات را داشته باشید.

دی: این روزها احساسات جدید در وجود شما غلیان می‌کنند و تبدیل به آگاهی می‌شوند، اما شما شاید قادر نباشید احساسات خود را به کسانی که اطراف‌تان هستند بشناسانید. بحث در این نیست که می‌خواهید این مساله مثل راز سرپوشیده باقی بماند، بلکه موضوع فقط این است که شما نمی‌توانید لغات مناسبی برای بیان کردن احساسات‌تان و برای تاثیر گذار بودن پیدا کنید. تا جایی که می‌توانید اصلا هیچ قضاوتی نکنید. هرقدر که به خودتان و دیگران کمتر سخت بگیرید، در هفته‌هایی که پیش رو دارید راحت تر خواهید بود.

بهمن: به تنهایی شناور شدن در دریای خروشان احساساتتان امروز کاری با صفا و خوش به نظر می‌رسد، اما هر بار که شما احساس رضایت می‌کنید، یکدفعه افکار غیر قابل پیش بینی از راه می‌رسند و شما را از خیال واهی بیدار می‌کنند. هرچه که روز جلو می‌رود، شما آگاه می‌شوید که حوادث واقعی در زندگی روزانه تان بر خیالات و رویاها ارجحیت دارند. برگشتن به سوی زندگی واقعی برای شما کار راحتی نیست، اما این کاری است که انجام دادنش واقعا لازم است.

اسفند: امروز شما قادر هستید نقس موثر خود را حفظ کرده و کارهای سازنده‌ای که دیروز آغاز کرده بودید را ادامه دهید، اما اگر بخواهید بیش از اندازه مسئولیت قبول کنید و یا اگر بخواهید به امیال خود میدان دهید، لزوما باید به استعدادها و توانایی‌های خود توجه کنید. امروز فکر کردن در مورد یک موضوع قبل از اینکه آن را با صدای بلند به زبان بیاورید امری حیاتی است. خویشتن داری کار راحتی نیست، اما اگر کمی‌‌آرام تر نباشید، واقعه‌ای غیرمنتظره شما را در نیمه راه متوقف خواهد کرد.


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 268 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:40

نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهاد آئیش و با بازی بازیگرانی چون ماپده طهماسبی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، شبنم فرشادجو و … در سالن اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

گریم جالب شقایق فراهانی

شقایق فراهانی

گریم جالب شقایق فراهانی

گریم جالب شقایق فراهانی



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 254 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:18

تقویت مغز brain

تکرار کردن همیشه راه حل ما برای آموختن یک درس یا یک تکنیک بوده است.

به گزارش دویچه وله، محققان در روشی جدید توصیه بهتری به جای تکرار صرف دارند که می‌تواند راندمان یادگیری‌تان را دو برابر کند.

یادگیری مهارت‌های حرکتی در اساس، ایجاد یک “حافظه ماهیچه‌ای” (Muscle Memory) برای اجرای اعمال مکانیکی مانند نواختن ساز یا رشته‌های ورزشی است. آشناترین راه یادگیری استمرار در تمرین است. می‌خواهید بک‌هندتان در تنیس بهتر شود: صد بار در روز بک‌هند بزنید یا گام “فا ماژور” را آنقدر بنوازید تا از سر انگشتانتان خون جاری شود.

یافته‌های جدید نیز این روش را اشتباه تشخیص نداده‌اند ولی پژوهش‌گران دانشگاه جانز هاپکینز معتقدند که این روش ناقص است. به ‌جای تکرار یک تمرین مشخص شاید بتوانید با ایجاد تغییرات کوچکی در رویه تمرین به یادگیری خود تا دو برابر سرعت ببخشید.

می‌خواهید بک‌هند خود را تقویت کنید پس تنها با یک راکت تنیس تمرین نکنید. راکت‌های مختلف در سایزها و وزن‌های متفاوت را در دست بگیرید. می‌خواهید در نواختن دستگاه ماهور در گام “دو” ورزیده شوید، ماهور را در گام “سل” هم تمرین کنید.

پابلو سلنیک (Pablo Celnik)، یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در بیانیه‌ای نوشت: «بر اساس یافته‌های ما اگر فردی که می‌خواهد در کاری مهارت کسب کند، باید به جای تکرار یک تمرین واحد، تمرین‌های خود را با تغییراتی کوچک انجام دهد؛ با این کار هم بیشتر و هم سریع‌تر فن مورد نظر را یاد می‌گیرد.»

برای این تحقیق دانشمندان از ۸۶ شرکت‌کننده داوطلب خواستند که یاد بگیرند با تنظیم فشار دادن گویی نرم در دستشان که به یک کامپیوتر متصل است مکان‌نما را بر روی نمایشگر کامپیوترشان حرکت دهند.

بر صفحه نمایشگر هر شرکت‌کننده بخشی به اسم “خانه” تعریف شده بود که در آغاز مکان‌نما بر روی آن قرار داشت. بقیه صفحه به ۵ بخش مختلف تقسیم شده بود. در توضیح شیوه تحقیق این پروژه آمده است: «شرکت‌کنندگان می‌بایست هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر بر اساس مسیری از پیش تعیین شده مکان‌نما را از “خانه” به بخش‌های مشخص دیگر بر صفحه نمایش‌گر حرکت دهند.»

افراد در سه گروه مختلف قرار داده شدند. هر سه گروه در اولین جلسه سنجش مهارت شرکت کردند. سپس دو گروه با فاصله زمانی ۶ ساعت تمرین دیگری را انجام دادند. وظیفه گروه اول این‌بار تکرار اولین تمرین بود. برای گروه دوم اما پژوهش‌گران میزان حساسیت گوی کوچک به فشار را تغییر دادند. گروه سوم تنها شاهد تمرینات دو گروه دیگر بود.

۲۴ ساعت پس از اولین تمرین از هر سه گروه خواسته شد تمرین نخست را تکرار کنند. پژوهشگران با این کار قصد داشتند بدانند کدام گروه در جریان تمرینات به کار با گوی تسلط بیشتری پیدا کرده است.

کارشناسان در نتیجه‌گیری خود در پایان گفته‌اند: «برای یادگیری مهارتی جدید فرد باید آنچه را به یاد دارد با اطلاعات جدید به روز کند.» اگر هر بار دقیقا همان تمرین پیشین با همان روش تکرار شود لایه‌ی جدیدی به آموخته‌های قبلی اضافه نخواهد شد.

بر پایه این تئوری تغییرات کوچک در تمرین و افزودن بخش‌های جدید به آنچه بدنتان پیش از این آموخته است به یادگیری بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند.

البته پژوهشگران تاکید دارند که تغییرات ایجاد شده باید جزئی باشند. برگردیم به همان مثال قبلی در ارتباط با تقویت بک‌هند یک تنیس‌باز: افزایش تمرینات این فرد به ۲۰ دقیقه در روز تاثیر مثبتی بر مهارت وی در اجرای حرکت نخواهد گذاشت. پابلو سلنیک دراین‌باره می‌گوید: «اگر تمرین جدید از تمرینات قبلی خیلی زیاد متفاوت باشد، از بازدهی یادگیری کاسته خواهد شد. تفاوت میان تمرینات می‌بایست جزئی باقی بماند.»



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 281 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:18

آرون راجاسینگ ساکن شنای در جنوب هندوستان از بدو تولد دچار نوعی اختلال ژنتیکی است که باعث رشد غیرطبیعی اعضای بدنش می‌شود.

آرون راجاسینگِ 34 ساله ساکن شنای در جنوب هندوستان از بدو تولد دچار نوعی اختلال ژنتیکی است که باعث رشد غیرطبیعی اعضای بدنش می‌شود. در حال حاضر وزن یکی از پاهایش به 100 کیلوگرم رسیده و تقریباً اندازه وزن یک بچه فیل است به‌گونه‌ای که اصلاً نمی‌تواند حرکت کند. پزشکان هندی نیز از رشد سریع و شرایط غیرعادی پایش سردرگم شده‌اند.

پزشکان معتقد بودند که آقای راجاسینگ حداکثر یک هفته پس از تولدش زنده می‌ماند اما او با رسیدن به نیمه دوم از دهه سوم زندگی‌اش ثابت کرد که متخصصان اشتباه می‌کرده‌اند. البته باوجود انجام مرتب فیزیوتراپی و مصرف دارو برای کاهش درد پاهایش، هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

آقای راجاسینگ می‌گوید: پزشکان روی بیماری من تحقیق می‌کنند اما هنوز درمانی برای آن پیدا نکرده‌اند. گاهی احساساتی و دلسرد می‌شوم اما اصلاً امیدم را از دست نداده‌ام.

او برای جابجا شدن از صندلی چرخ‌دار کمک می‌گیرد و حتی برای انجام کارهای معمول روزمره‌اش مثل لباس پوشیدن و دست‌شویی رفتن به کمک احتیاج دارد. آرون باوجود ناتوانی جسمی و مرگ زودهنگام مادرش در یک دانشکده مهندسی که در فاصله 804 کیلومتری از محل زندگی‌اش قرار داشت، ثبت‌نام کرد. پس از فارغ‌التحصیلی نیز چندین جا مشغول به کار شد اما با توجه به شرایطش نتوانست هیچ‌کدام از آن‌ها را ادامه دهد.

او استیو جابز را الگوی خود قرار داده است و تصمیم دارد برای خودش یک شرکت نرم‌افزار راه‌اندازی کند.

تصاویر/ بیماری عجیب و غریب مرد هندی

بیماری عجیب مرد هندی!

تصاویر/ بیماری عجیب و غریب مرد هندی

تصاویر/ بیماری عجیب و غریب مرد هندی

تصاویر/ بیماری عجیب و غریب مرد هندی

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 300 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:18

دستور پخت میگو، لیمو، لینگوئینی و اسفناج

پخت این غذا بسیار ساده و لذت بخش است. کافیست میگو را به همراه سیر، لیمو و موسیر تفت دهید و آن را به لینگوئینی و اسفناج اضافه کنید. به جای اینکه آب لیموی تازه را روی پاستا بریزید یا اینکه از پوست رنده شده آن استفاده کنید، می‌توانید برش‌های کوچکی از لیمو را تفت دهید تا کاراملی شود. طعم لیموی تفت داده شده عالیست و شما می‌توانید از آن برای انواع مختلفی از غذاها استفاده کنید. باید مطمئن شوید که لیمو بسیار نازک برش خرده باشد.

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 30 دقیقه
  • برای چهار نفر

مواد لازم:

  • 226 گرک پاستای لینگوئینی
  • نمک
  • سه قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک عددلیموی تازه
  • یک دوم پیمانه موسیر خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  • 453 گرم میگوی تازه
  • 141 گرم اسفناج
  • یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان
  • فلفل سیاه

طرز تهیه:

  1. ابتدا آب و کمی نمک را بجوشانید.
  2. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید. لیموهایی که برش خرده‌اند را در آن بریزید به مدت 7 الی 8 دقیقه تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شوند. از ماهیتابه بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
  3. زمانی که آب به جوش آمد، پاستای لینگوئینی را اضافه کنید.
  4. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون موجود در ماهیتابه را بردارید و آن را گرم کنید.موسیر را به آن اضافه کنید. به مدت 4 الی 5 دقیقه بپزید تا نرم شود.
  5. میگو را به موسیر و سیر اضافه کنید تا بپزد. بهتر است هر طرف میگو را به مدت دو دقیقه بپزید.
  6. اسفناج و لیمو را به ماهیتابه اضافه کنید. یک دوم پیمانه آب به ظرف بیفزایید.
  7. زمانی که پاستا آماده شد، آبکشی کنید و به ماهیتابه حاوی میگو اضافه نمایید. کمی تفت دهید و با نمک و فلفل و پنیر پارمسان سرو نمایید.


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:50

بعضی رستوران‌ها برای جذب مشتری از غذای خوشمزه با ظاهری جذاب و هیجان ‌انگیز استفاده می‌کنند، اما در این میان رستوران‌هایی هم هستند که خیلی به این موضوع اعتقاد ندارند و می‌خواهند متفاوت باشند.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر – شراره داودی: حتی اگر شما جز افرادی باشید که علاقه زیادی به چشیدن غذاهای جدید داشته باشد، حتما با حضور در این رستوران و در مواجه با بشقاب‌های غذایی که جلوی‌تان می‌گذارند، تعجب می‌کنید!

این رستوارن ژاپنی در یوکوما واقع شده و از آن دست رستوران‌هایی است که مطمئنا برای افرادی که قلب ضعیفی دارند، مناسب نخواهد بود. در مدت زمان ۶ سالی که این رستوران کار خودش را آغاز کرده، سرآشپز فوکوکا عجیب‌ترین و غیر معمول‌ترین مواد غذایی را که در تمام دنیا می‌توان پیدا کرد، برای مشتریانش سرو کرده است. این سرآشپز با کمکِ دوستانی که در کشورهای دیگر می‌شناسد، توانسته به چیزهای عجیبی که حالا در رستورانش سرو می‌کند، دست پیدا کند؛ چیزهایی از قبیل عقرب سیاه تا حتی گوشت شتر!

رستوران چندش آور

همچنین این رستوران برای زمان‌های خاص سال سفارش‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد، برای مثال گوشت گوزن و گورکن یا حتی پای آب‌پز شده کروکودیل! منوی رستوران در فصل‌های مختلف فرق می‌کند و به همین دلیل اگر هوس گوشت تمساح کرده باشید، از قبل باید تماس بگیرید و رزرو کنید و بعد قصد رفتن به یوکوهاما را داشته باشید.

رستوران چندش آور

اگر فکر کردید تمام عجایب رستوران را دیده‌اید، اصلا اینطور نیست و باید نگاهی به لیست دسرهای آن داشته باشید! شاید بخواهید برای دسر «پودینگ آلوده» را سفارش دهید و با دنیایی از کِرم‌های خوشمزه روبرو شوید.

منوی نوشیدنی‌ها هم دست کمی از باقی غذاها ندارد، ماری سمی در بطری! با این استدلال که روح ژاپنی غذا حفظ شود!

رستوران چندش آور

این رستوارن با اینکه مکان وحشتناکی به نظر می‌رسد، اما با اینکه هزینه غذاهایش هم بالا است، ولی طرفداران پر و پاقرصی در میان محلی‌ها و البته توریست‌ها دارد و به نظر می‌رسد مردم دوست دارند تجربه خوردن قورباغه سمندر سرخ شده را در کنار باقی غذاهای متفاوت رستوران داشته باشند!

رستوران چندش آور

رستوران‌‌ها از مکان‌هایی هستند که در فرهنگ‌های مختلف انواع متفاوتی از غذاها در آن‌ها سرو می‌شود که شاید در دیگر کشورها حتی تصور خوردن آن‌ها هم عجیب و غریب به نظر برسد. البته در ایران و فرهنگ پخت و پز ما نوع غذاها با ذائقه اکثر ملیت‌ها هم‌خوانی دارد و کمتر پیش می‌آید که توریست یا یک خارجی از غذاها و دسرهای ایرانی استقبال نکند.



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 307 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:50

پول، احترام، آزادی، تجربه جدید یا …؟ چه چیزی سبب ترک وطن یک ورزشکار می‌شود؟ آیا تنها داشتن یکی از این دلایل برای بار سفر بستن و خرید بلیط یک طرفه کافی است؟

به گزارش ایسنا، بار سفر بستن و راهی کشوری دیگر شدن تنها مختص به ایرانیان نیست. پدیده مهاجرت طی سال‌های گذشته بین نخبگان ایرانی بیشتر رواج داشته و آن را با نام “فرار مغزها” می‌شناسیم. در این میان مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران بیش از دیگر اقشار مورد توجه است؛ مهاجرتی که به دلایل مختلف رخ می‌دهد و هر از چندگاهی نیز سر و صدای زیادی را برپا می‌کند.صرف نظر از اینکه چرا این مهاجرت‌ها رخ می‌دهد، سوال نحوه جلوگیری از این پناهندگی‌هاست؛ اقدامی که ممکن است به وجهه یک کشور لطمه وارد کند. البته در این میان ورزشکارانی نیز بوده‌اند که بدون کسب افتخار مهمی دست به مهاجرت زده‌اند و به تمام داشته‌های خود پشت و ترک وطن کرده‌اند.

با این حال برخی از ورزشکاران نیز بوده‌اند که با رفتن‌شان چالش ساخته‌اند و در کسب موفقیت‌ برای دیگر کشورها موثر بوده‌اند. نمونه آن را هم می‌توان در رشته‌های کشتی و تکواندو دید.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده

راحله آسمانی

واقعیت این است که پدیده پناهندگی و اخذ تابعیت مضاعف هرچه باشد به چهره ورزش کشور لطمه وارد کرده و باید تدبیری برای جلوگیری از آن اندیشید. البته کسی که بخواهد برود و عزم رفتن داشته باشد با هر تدبیری و روشی نمی‌توان جلویش را گرفت. پس باید راه حلی برای این مشکل یافت.

نام‌های ذیل تعدادی از مهم‌ترین ورزشکارانی هستند که در طی سال‌های اخیر بعضا سفری یک طرفه به دیگر کشورها داشته‌اند و ترجیح داده‌اند فعالیت‌های ورزشی و قهرمانی خود را زیر پرچم کشوری غیر از ایران ادامه دهند:

محمدحسین ابراهیمی – عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه فلوره در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌جو – در سال 1389 به فرانسه پناهنده شد.

وحید سرلک – با سابقه حضور 14 ساله در تیم ملی جودو – سال 1389 به آلمان پناهنده شد.

آرزو معتمدی – در رشته قایقرانی و در المپیک 2012 سهمیه گرفت – سال 1391 به آمریکا مهاجرت کرد.

مهدی جعفرقلی‌زاده – عضو تیم ملی کاراته ایران – سال 1387 در آلمان پناهنده شده است.

احسان رجبی – ملی‌پوش سنگین‌وزن جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا – سال 1389 به آمریکا پناهنده شد.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده

الشن مرادی

سامان طهماسبی – برنده دو مدال برنز کشتی فرنگی جهان و طلای قهرمانی آسیا (برای ایران) و دو نقره و یک برنز جهان به همراه سهمیه المپیک 2016 (برای آذربایجان)- در سال 1389 به آذربایجان رفت و برای تیم ملی این کشور به میدان می‌رود.

صباح شریعتی – برنده مدال نقره کشتی فرنگی بازی‌های اروپایی و موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 برای آذربایجان- اکنون برای کشور آذربایجان کشتی می‌گیرد.

صباح شریعتی

صباح شریعتی

راحله آسمانی – تکواندو کار ایرانی که سهمیه المپیک 2016 را زیر پرچم فدراسیون جهانی کسب کرد. او دارنده مدال بازی‌های آسیایی و 2 طلا، یک نقره و دو برنز مسابقات آزاد تکواندو است – در سال 1391 به بلژیک پناهنده شد.

میلاد بیگی – سهمیه المپیک 2016 تکواندو را برای کشور آذربایجان به دست آورد – از اواخر سال 93 برای کشور آذربایجان به میدان می‌رود.

سینا بهرامی – تکواندو کاری که از اواخر سال 93 برای کشور آذربایجان به میدان می‌رود.

الشن مرادی – استاد بزرگ شطرنج ایران که شاید زیر پرچم آمریکا مسابقات خود را در رشته شطرنج دنبال کند. او چندین سال است که برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شده است.

ایمان جمالی – از امسال برای تیم ملی هندبال مجارستان به میدان می‌رود.

مینا علیزاده – ملی‌پوش قایقرانی در رشته دراگون بوت – سال 1388 در کشور آلمان اعلام پناهندگی کرد.

پوریا پورابراهیم – ملی‌پوش رشته نجات غریق – در سال 1393 به فرانسه پناهنده شد.

محمود زاویه – ملی‌پوش رشته نجات غریق – در سال 1393 به فرانسه پناهنده شد.

شروین پاکدل – ملی‌پوش قایقران – امسال در پرتغال پناهنده شد.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده

سامان طهماسبی

انوشیروان نوریان – تنها بوکسور ایرانی که سابقه حضور در سه دوره از بازی‌های المپیک را داراست از سال 1379 چندین سال در استرالیا بود و در نهایت نیز به ایران بازگشت.

سعید فضل‌اولی – عضو تیم ملی قایق‌رانی ایران و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون – امسال به آلمان پناهنده شد.

پیام زرین پور ملی‌پوش کشتی فرنگی و قهرمان سال 2000 آسیا که برای تحصیل به آمریکا رفت و مقیم این کشور شد. او در مسابقات دانشگاهی آمریکا هم مسابقه داد.


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:50

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

این سالاد الویه زیبا و استثنایی، همراه با نان یک ایده خوب برای تولدها و مهمانی‌های عصرانه است.

مواد اولیه (برای 3 نفر) :

  • آرد به میزان لازم
  • شیر نصف لیوان
  • خمیر مایه 1قاشق غذاخوری
  • نمک 1قاشق غذاخوری
  • شکر نصف قاشق غذاخوری
  • آب ولرم نصف لیوان
  • روغن یک سوم لیوان

طرز تهیه خمیر نان الویه با نان به شکل هویج:

شما می‌توانید از این خمیر قیفی شکل برای پیتزا یا سالاد الویه و سالاد مرغ هم استفاده کنید.

1. خمیرمایه و شکر را مخلوط می‌کنیم و آب ولرم اضافه می‌کنیم و درب ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم ۱۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک مثل داخل کابینت بماند تا عمل بیاید.

2. شیر را کمی گرم می‌کنیم و با روغن و مایه‌خمیر فعال‌شده مخلوط می‌کنیم بعد آرد و نمک را مخلوط و الک کرده و به مخلوط اضافه می‌کنیم.

3. آرد را تا جایی که خمیر به دست نچسبد اضافه می‌کنیم و خوب ورز می‌دهیم و یک پارچه یا سلفون روی خمیر می‌اندازیم . به مدت ۲ ساعت می‌گذاریم در یک جای گرم تا حجم خمیر دو برابر شود.

4. بعد از خمیر گلوله‌های کوچکی برمی‌داریم و به شکل نوارهای بلند درمی‌آوریم قیف را کمی چرب کرده و نوارها را دور آن می‌پیچیم (تا بالای قیف نپیچید).

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

5. بعد روی خمیرها را زرده تخم‌مرغ می‌زنیم می‌توانید از زعفران دم کرده هم استفاده کنید. این‌طوری نان‌های خوش‌رنگ تری دارید.

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

6. قیف‌ها را داخل فر از قبل گرم شده می‌گذاریم تا با دمای ۱۷۰ به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد. قیف‌ها را سرپا در سینی فر بگذارید.

7. پس از پختن و سرد شدن سالاد الویه آماده شده را داخل قیف ریخته و با برگ تربچه یا کاهو یا کلم بروکلی تزئین کنید.

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

طرز تهیه سالاد الویه به شکل هویج

نکاتی برای تهیه این سالاد الویه

1) دوستان عزیز اگر قیف مخصوص در دسترستان نیست می‌توانید با استفاده از فویل آلومینیوم (اگر ضخیم باشد بهتر است) قیف بسازید اگر داخل قیف‌ها را با فویل پر کنید بهتر است زیرا دیگر هنگام پیچیدن خمیر تو رفتگی پیدا نمی‌کند.

2) اگر وقت یا حوصله خمیر درست کردن را ندارید می‌توانید از پودر آماده خمیر پیتزا استفاده کنید.

3) بهتر است بعد از درست کردن خمیر سالاد الویه آن را به قیف‌ها بپیچید، قیف‌ها را در سینی فر بگذارید و روی آن را نایلون بگیرید و در جای گرم قرار دهید تا خمیر به عمل آید این‌گونه هویج‌های پوک تر و نرم تری خواهید داشت.



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 343 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:35

فال روزانه 29 بهمن

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: شما آماده اجرای برنامه هایتان هستید و این کار باعث می‌شود راه های بیشتری برای انتخاب کردن برایتان بوجود بیاید. شما مایل نیستید که زمانی را صرف کنید تا بفهمید چه می‌خواهید چرا که فکر می‌کنید قبلا اهداف تان را برای خود مشخص کرده اید. اینک خبرهای خوب برای شما این است که اعتماد به نفس تان افزایش می‌یابد و خبرهای بد هم اینکه باید به شما بگویم که خوش بینی شما کورکورانه است. چشم هایتان را باز کنید و اشیاء را همانطور که هستند ببینید نه آنطور که خودتان دوست دارید باشند!

اردیبهشت: با وجود اینکه امروز اوقات خوشی را در پیش رو دارید اما سعی کنید در آن افراط نکنید. نگذارید آن خوشی را که مدت ها در پی آن بودید شما را به دردسر بیندازد؛ شما کارهای بسیار مهمتری دارید که باید انجام دهید؛ بهترین استعدادهایتان را به کار بگیرید و مشغول شوید. هر چقدر مشتاقتر باشید احتمالا بيشتر از آنچه انتظار دارید پاداش دریافت خواهید کرد.

خرداد: کاری است که بارها و بارها آن را به تعویق انداخته اید اما دیگر وقت آن فرا رسیده که سعی کنید میل و رغبتی برای انجام آن در خود ایجاد کنید. در نهایت می‌توانید ببینید که همه آن کارهای سختی که اخیرا انجام داده بودید به نتیجه رسیده و بیش از حد انتظار شما ثمرداده است. کسانی که قبلا سر راه شما ایستاده بودند اکنون آماده اند تا به شما کمک کنند. خیلی خوب است که این جریان تغییر کرده اما اين باعث نمی‌شود که شما فکر کنید هر کاری می‌خواهید می‌توانید بکنید. با این وجود مثبت اندیشی شما می‌تواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد.

تیر: شما بیش از آنکه دیگران بفهمند از خودتان مطمئن هستید. ممکن است همکاران تان از این حالت شما تعبیر غلطی داشته باشند و فکر کنند که شما اعتماد به نفس ضعیفی دارید. اما بیمیلی شما به در میان گذاشتن احساسات تان با دیگران به معنی این نیست که ایراد از شماست. رفتار شما به این دلیل است که نمی‌خواهید شخص دیگری درگیر این موقعیت حساس عاطفی شود. صبور باشید و بگذارید تا احساس آرامش کنید و بعد احساسات خود را بیان کنید.

مرداد: به میان سن بیایید و آماده باشید تا نقش محوری را در نمایش “زندگی” ایفا کنید! اما فکر نکنید که خودتان به تنهایی می‌توانید یک تنه بار این نمایش را به دوش بکشید. با سیاره های زیادی که در هفتمین خانه از “شراکت” شما جمع شده اند  در شراکت با دیگران موفق تر و خوشحال تر خواهید بود. امروز برایتان راحت تر است که این سن نمایش را با دیگران نیز تقسیم کنید تا زمانیکه بتوانید شخص خاصی را بیابید که در خلق این نمایش با شما همکاری کند.

شهریور: با وجود اینکه امروز شما کاملا احساساتی هستید اما مهارت های خاصی دارید که در جهت خدمات آنها را  بکار گیرید. منظور ما آغاز کردن اهداف شغلی و فردی تان نیست. به جای اینکه به آینده ای دور و نامعلوم فکر کنید زندگی تان را بکنید. همین الان شروع کنید! ریسک پذیر باشید و کاری را انجام دهید تا لحظه حال را معنی ببخشد. این بهترین فرصتی است که می‌توانید خود را از شرایط کنونی خلاص کنید.

مهر: شما قادرید تا اکنون بسیار فریبنده تر از همیشه حاضر شوید چرا که سیاره حاکم شما ونوس این کار را برای شما آسان می‌کند. ماه نشان شما قوس خوش بين و موفق با ونوس دوست داشتنی هماهنگ شده است و به شما کمک می‌کند تا در روابط تان با دیگران موفق باشید. اما این محدودیت ها را امتحان نکنید. همان طور که ممکن است آشکار کردن احساسات تان مهم باشد باید سعی کنید آن را گونه ای بیان کنید تا جنبه هاي مثبت رابطه تان را تقويت كنید.

آبان: رفتاری که شما امروز در برابر کسب درآمد پیش گرفته اید بسیار بهتر از رفتارتان در روزهای اخیراست. حتی احساس می‌کنید مثل اینکه دارید به همه اهدافی که مدنظرتان بود می‌رسید. با این وجود ممكن است درباره ارزش  بخش های مطلوب زندگی تان بد قضاوت کنید یا اینکه تخمین بزنید چقدر طول می‌کشد تا پروژه ای به انتها برسد. اگر شما تعهدی دارید یا خریدی کرده اید مطمئن باشید این دقیقا همان چیزی است که هميشه آرزویش را داشتید.

آذر: بازگشت ماه به نشان آتشین شما احتمالا باعث می‌شود احساس بسیار خوبی داشته باشید مخصوصا  اگر در حال ترقی در زمینه های دشواری هستید. احساسات تان امروز سد راه تان نمی‌شوند بلکه شاید به شما کمک کنند تا مسیر خوشبختی را پیدا کنید. اما حتی اگر عواطف تان نقش مهمی‌در اتفاقاتی که امروز برایتان می‌افتد دارند نيازی به  بیش از حد احساساتی شدن  نیست. به درون تان توجه کنید اما خود را زیاد درگیر نکنید بجز مواقعی که اتفاقی می‌افتد.

دی: امروز برایتان بسیار سخت است که ایده های بزرگ تان را با دیگران تقسیم کنید چرا که فکر می‌کنید همیشه آغاز یک کار جدید بسیار حساس است. متاسفانه احتمالا زمان کافی برای انجام تمام کارهایتان نخواهید داشت و تا زمانیکه به درستی افکارتان اطمینان نیافته اید دوست ندارید که شخص دیگری از کارتان مطلع شود. این قدر عجله نکنید؛ از سرعت خود بکاهید! و به جای اینکه به هر کسی که از راه می‌رسد بگویید چکار می‌خواهید بکنید سیاست های کاری تان را تعدیل کنید. از پله اول شروع بکار کنید و به تدریج بالا بروید.

بهمن: ابرهای توفانی ماوراءطبیعه دارند از آسمان زندگی شما کنار می‌روند و آن را صاف می‌کنند .  شما هلهله كنان اين افق را مي بينيد. به نظر نمی‌رسد آنها آنقدر باشند که بتوانند راه شمارا سد کنند اما اطمینان بیش از حد هم ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. اگر بیش از حد بی دقت باشید ممکن است بخش مهمی‌از اطلاعات را از دست بدهید یا اینکه به اتفاقی که می‌افتد به تندی واکنش نشان دهید. با این وجود امروز یک نتیجه مثبت می‌گیرید پس زیاد نگران این نباشید که چه اتفاقی می‌افتد و نتيجه كار خراب می‌شود!

اسفند: ممکن است امروز در “سرزمین آرزوهایتان” بدرخشید . بدانید هر کاری که در عالم واقعیت انجام می‌دهید از دنیای ذهنی شما سرچشمه می‌گیرد. اجازه ندهید افکارتان سرگردان شوند. و دیگر اینکه از این حیرت زده نشوید که ایده هایتان شما را به کجا می‌برند. موثر و مبتکر باشید و رویاهایتان را در جهتی هدایت کنید که می‌خواهید بروید. تصویری برای خود بسازید که شما را خوشحال می‌کند  و بعد ببینید چگونه باید رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 231 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:35

رژیم غذایی زنانه

زنان باید برخی از غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهند تا علاوه بر دریافت مواد مغذی به فرآیند کاهش وزن خود نیز کمک کنند.

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید، یکی رژیم غذایی خود شامل خوراک سالم، عدم وجود چربی و کربوهیدرات پایین است که می‌توان با مصرف مداوم این شش ماده غذایی به آن دست یافت. البته پیش از معرفی این مواد غذایی باید گفت که ممکن است برخی از این موارد در تمام فصول سال به طور طبیعی موجود نباشند، اما توصیه می‌‎شود که در صورت عدم وجود آن مورد، اشکال دیگر آن مانند آبمیوه را مصرف کنند.

گلابی

مصرف روزی یک عدد گلابی می‌تواند تهدید چاقی را به میزان قابل توجهی کم کند. این گزاره نتیجه پژوهشی جدید است که در ژورنال علوم تغذیه و غذا منتشر شده است. در این مطالعه مشخص شد احتمال ابتلای به چاقی در افرادی که به طور منظم گلابی مصرف می‌کنند، 35 درصد کمتر از دیگران است. در این مطالعه هر دو گروه به یک میزان فعالیت می‌کردند و میزان کالری دریافتی آن‌ها نیز به یک میزان بود و تنها تفاوت آن‌ها مصرف گلابی به طور منظم در طول یک دوره زمانی مشخص بود. گلابی به دلیل وجود فیبر بالا به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

بادام

پژوهش منتشر شده در ژورنال بین‌المللی چاقی بر روی مصرف بادام تاکید دارد. در این مطالعه آمده که افرادی که روزانه 70 عدد بادام (در کنار رعایت رژیم غذایی کم کالری) مصرف کردند، در یک بازه شش ماهه توانستند 18 درصد از وزن بدنشان را کم کنند.

چای سبز

پیش از این از فواید چای سبز برای سلامتی آگاه بودیم. چای سبز در جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع دو نقش دارد. اما حالا به لطف پژوهش انجام شده در ژورنال آمریکایی کلینیکال نوتریشن، مشخص شد که افرادی که میزان بالایی از چای سبز مصرف می‌کنند، بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی خود می‌توانند حدود 1.3 کیلوگرم در طول 12 هفته از وزن خود کم کنند. چای سبز آثار مثبت دیگری نیز برای بدن دارد.

فلفل قرمز

طرفداران فلفل قرمز کم نیستند. این ماده غذایی علاوه بر سوزاندن دهان می‌تواند روند متابولیسم بدن را نیز سرعت بخشد. در پژوهش ارائه شده در پنجاه و نهمین همایش سالانه «بیوفیزیکال سوسایتی» مشخص شد افرادی که کپسایسین (ماده موجود در فلفل قرمز و سبز) را به رژیم غذایی پر چربِ خود اضافه می‌کنند، از افزایش وزن جلوگیری خواهند کرد. این مطالعه البته بر روی موش‌ها انجام شده بود، اما پیشتر نیز بر روی انسان آزمایش شده بود و نتایج مشابهی به دست داده بود.

شیر کامل و کره

مطالعه منتشر شده در ژورنال کلینیکال نوتریشن نشان داد زنانی که روزانه شیر کامل یا پنیر (به اندازه کافی) مصرف می‌کنند، نسبت به زنان دیگر کمتر با افزایش وزن روبه‌رو خواهند شد. البته این موضوع هنوز جای پژوهش دارد تا نتایج دقیق‌تری از آن به دست آید، اما تقریبا در اکثر پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده، نتایجی مشابه به دست آمده است. همچنین اسیدهای چرب موجود در لبنیات نقش سازنده در تنظیم هورمون‌های بدن و افزایش متابولیسم دارند.

تخم مرغ

اگر از طرفداران تخم مرغ نیستید، شاید لازم باشد که در تصمیم خود تجدید نظر کنید. مطالعه منتشر شده در ژورنال کالج آمریکایی نوتریشن نشان داد که مصرف تخم مرغ در صبحانه (به جای نان شیرینی و غلات) می‌تواند مانع گرسنگی – و حتی پرخوری – در طول روز شود. علاوه بر آن، پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند نیروی مورد نیاز شما را تامین کند.

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 255 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 12:32

روغن زیتون و کاهش وزن olive-oil

تاثیر مواد غذایی مختلف بر روی کاهش وزن متفاوت است و هر روز یکی از این مواد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اینبار نوبت به بررسی تاثیر روغن زیتون در کاهش وزن است، با ما همراه شوید.

همچنین بخوانید : جعفری و کاهش وزن

روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغنهای سالم است. این روغن با له کردن و فشردن میوه‌های زیتون برای بیرون کشیدن روغن آن، تهیه می‌شود. انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری‌شان طبقه بندی می‌شوند. از بین تمام انواع روغن زیتون، روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این روغن، مواد مغذی‌اش را حفظ می‌کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می‌شود.

روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می‌کند. همچنین دوستدار قلب نیز می‌باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با روغن زیتون غریبه نیستند. این روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس‌های سالاد یا روغن پخت و پز بکار می‌رود. اما آیا می‌دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در هر روز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

با اینکه روغن زیتون حاوی چربی است، اما مزایای کاهش وزن دارد. با اینحال فکر نکنید یک روغن جادویی است که فورا شما را لاغر خواهد کرد. بمنظور انجام اینکار، شما باید مراقب آنچه که می‌خورید باشید و کالری مصرفی‌تان را نیز کاهش دهید. همچنین باید برای تقویت بدن و کاهش وزن بیشتر، ورزش هم داشته باشید.

کاهش وزن بالقوه با استفاده از روغن زیتون

برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می‌شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی‌کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که روغن زیتون استشمام کردند، میزان سروتونین در بدنشان بطور قابل توجهی افزایش یافت.

این هورمون، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و پیام سیری می‌فرستد. بعلاوه، بنظر می‌رسد برخی از مواد مغذی موجود درروغن زیتون، جذب گلوکز توسط بدن را مهار می‌کنند. به همین دلیل است که وقتی شما بمنظور کاهش وزن، هر روز از روغن زیتون استفاده می‌کنید، احساس گرسنگی نخواهید کرد.

مطالعه‌ای که در نسخه ۲۰۱۰ مجله سلامت زنان منتشر شد نیز نشان می‌دهد خانم‌هایی که حداقل سه قاشق سوپخوری روغن زیتون را در رژیم غذایی شان گنجاندند، نسبت به کسانی که فقط از یک رژیم غذایی کم چرب پیروی کردند، ۳۰٪ بیشتر وزن از دست دادند. همچنین شرکت کنندگان، رژیم غذایی روغن زیتون را به رژیم کم کالری ترجیح می‌دهند. این بدان معناست افرادی که این رژیم غذایی را امتحان خواهند کرد، به احتمال زیاد تا پایان برنامه به آن پایبند خواهند ماند.

عواملی که باید در نظر بگیرید

قبل از اینکه رژیم روغن زیتون را امتحان کنید، عوامل خاصی وجود دارد که باید اول در نظر داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از:

میزان کالری روغن زیتون

روغن زیتون، بدون کالری نیست. به هیچ وجه! فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، ۱۲۴ کالری دارد و تقریبا تمام این کالری از چربی است. اگر مراقب چیزی که می‌خورید هستید، یا کالری‌ها را شمارش می‌کنید، باید این را به یاد داشته باشید. شما باید برای جبران محتوای کالری روغن زیتون، مواد غذایی دیگر را کاهش دهید.

روغن زیتون، چربی نمی‌سوزاند

اگرچه روغن زیتون می‌تواند بطور بالقوه به کاهش وزن کمک کند اما چربی نمی‌سوزاند. هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بطور جادویی چربی‌ها را آب کند. استفاده از روغن زیتون بعنوان یک ملین نیز کمکی به کاهش وزن نمی‌کند. سرعتی که در آن مواد غذایی در بدن شما حرکت می‌کنند، کالری جذب شده توسط بدنتان را کاهش نخواهد داد. برای کاهش وزن باید کالری مصرفی تان را کاهش دهید، تنها راه همین است!

مصرف کمتر روغن زیتون

نیازی نیست که هر روز یک قاشق سوپخوری روغن زیتون مصرف کنید. اگر شما نگران پیامدهای مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن هستید، می‌توانید به مقدار کم از آن استفاده کنید. می‌توانید آن را روی سالاد مورد علاقه تان بپاشید یا از آن بعنوان دیپ استفاده کنید.

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 284 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 9:30

Ollie-Trezise پینوکیوی واقعی

کودکی در بریتانیا که به خاطر ابتلا به یک بیماری نادر توده‌ی گوشتالویی روی بینی‌اش ایجاد شده بود «پینوکیوی واقعی» نام گرفت.

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید، «اولی،» ۲۱ ماهه، در بدو دچار بیماری انسفالوسل شده بود که طی آن، مغز از طریق ایجاد شکافی در جمجمه به سمت بینی رشد می‌کند. جراحی‌های دردناک زیادی در بیمارستان کودکان بیرمنگهام روی او انجام شد تا بتواند نفس بکشد.

مادرش می‌گوید: من خیلی می‌ترسیدم که بگذاریم این عمل روی اولی انجام شود. او خیلی نحیف است، و اصلا نمی‌توانستم از دست دادن او را تحمل کنم. اما پزشکان برایم توضیح دادند که اگر این عمل را انجام ندهد و به بینی‌اش ضربه وارد شود در معرض خطر عفونت یا حتی مننژیت قرار می‌گیرد.

مادر اولی می‌گوید که در هفته‌ی بیستم بارداری او، پزشکان در اسکن‌ها متوجه شدند که یک بافت نرم روی صورت او در حال رشد است. وقتی اولی به دنیا آمد مادرش از دیدن او شوکه شده بود. خودش می‌گوید: وقتی آنها اولی را بعد از زایمان به دستم دادند، آنقدر شوکه شده بودم که نمی‌توانستم صحبت کنم. او خیلی کوچک بود و برجستگی‌ای به اندازه‌ی توپ گلف روی بینی‌اش ایجاد شده بود. اول نمی‌دانستم که چطور با این مسئله کنار بیایم، اما بعد فهمیدم که هر شکلی که باشد باید دوستش داشته باشم.

طی اسکن‌های بعدی مشخص شد که این توده، نوعی نقص زایمان به نام «انسفالوسل» است و زمانی رخ می‌دهد که مجرای عصبی به طور کامل در دوران بارداری بسته نمی‌شود، و در بخش وسط و قسمت بالایی جمجمه، ناحیه‌ای بین پیشانی و بینی، شکافی به جای می‌گذارد.

در حال حاضر اولی به جراحی‌های بیشتری در آینده نیاز دارد، اما پزشکان هنوز منتظرند ببینند که پیش از انجام هر جراحی دیگری، رشد جمجمه‌ی او به چه شکل خواهد بود.

Ollie-Trezise2Ollie-Trezise1Ollie-Trezise5Ollie-Trezise4Ollie-Trezise3



نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 599 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:09

شاید در نگاه اول فکر کنید که مشغول مشاهده کردن فیلم جنگ ربات‌ها هستید، اما آخرین دستاورد نظامی ارتش بریتانیا در واقع برای میدان جنگ طراحی شده است.

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، از این تانک به عنوان «چاقو سوئیسی ارتش» یاد می‌شود و می‌تواند بتن را از وسط نصف کند و در برابر امواج دو متری نیز مقاوم است.

نام دقیق این تانک «تریِر» بوده و پیش‌بینی می‌شود که در میدان‌های نبرد در آینده کاربرد داشته باشد. تمامی ابزار سوار شده بر روی تانک از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. تانک تریر می‌تواند با کمک بازوی تلسکوپی خود، مواد انفجاری کار گذاشته شده در اعماق زمین را کشف کند.

واژه تریر (Terrier) در زبان فرانسه به معنای سوراخی است که بعضی از حیوانات مانند خرگوش، روباه و غیره در زمین حفر می‌کنند و از این جهت به سگ‌های این گروه تریر گفته می‌شود که در اصل عادت داشتند شکار را تا سوراخ خود تعقیب نموده و سپس به دام بیندازند. نام تانک نیز به دلیل ویژگی‌هایش تریر گذاشته شده است.

این تانک 32 تنی در واقع یک تانک حفار کلاسیک محسوب می‌شود، اما مهندسین طراح آن تلاش کرده‌‎اند تا با افزایش مقاومت آن بتوانند از ادامه فعالیتش در شرایط سخت اطمینان حاصل کنند.

این وسیله جنگی می‌تواند هر آنچه در مقابلش ظاهر می‌شود را در هم بدرد و سرعتش نیز به 72 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لودر جلوی تانک توان بلند کردن 5 تن بار را دارد و می‌تواند تا 300 تن خاک را در یک ساعت جابجا کند. علاوه بر آن، دوربین‌های 360 درجه تانک مجهز به دوربین حرارتی و دوربین دید در شب است. این تانک قدرتمند همچنین می‌تواند به صورت 24 ساعته و از راه دور هدایت شود.

در قسمت تحتانی تانک تدابیری اندیشیده شده که تانک به کمک آن می‌تواند حین حرکت با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت، مسیر را از وجود هرگونه مین پاکسازی کند.

طراحی تریر یا همان چاقو سوئیسی ارتش بریتانیا به نحوی است که انعطاف پذیر ارتش را حین انجام عملیات به مراتب بیشتر کند.

Terrier

تانک Terrier

تانک تریر Terrier تانک تریر Terrierتانک تریر Terrier

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 260 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 22:56

فال روزانه 28 بهمن

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: معمولاً شما فقط بر پایه نیازهای خودتان تصمیم‌گیری می‌كنید، اما حالا در هر تصمیمی كه می‌گیرید باید اطرافیانتان را هم در نظر بگیرید. اگر شما بخواهید فقط به خودتان توجه كرده و دیگران را نادیده بگیرید، ممكن است در كارهای شما اشتباهات جدی رخ دهد. سعی نكنید كه به دیگران رودست بزنید؛ فقط لبخند زده و كاری را كه صحیح است انجام دهید.

اردیبهشت: ممكن است شما مجبور شوید با فردی روی پروژه‌ای كار كنید و اگر شما با این فرد مخالف هستید، به دنبال زمینه‌های مشترك بودن برای شما بیشتر از آن چیزی كه خودتان می‌دانید خطرساز است. باید رسیدن به چیزهایی كه دوست دارید را فراموش كنید. امروز كه ماه در خانه همكاری و تعاون قرار گرفته است باید خودخواهی را فراموش كنید. در این روزها چیره شدن بر سرسختی‌هایتان یك امر بدیهی است و مهم‌ترین كاری است كه باید انجام دهید.

خرداد: امروز بهترین راه برای شما شاد بودن است و باید بخشی از انرژی‌هایتان را برای تفریح كردن ذخیره كنید. فكر نكنید كه این سخن بدین معنی است كه شما باید از انجام دادن وظایفتان اجتناب كنید، اما باید آن را برای مدتی از ذهنتان دور كنید. اگر شما در تفریحات لذت‌بخش شركت كنید، می‌توانید بهتر روی وظایف شغلی كه باید حتماً انجامشان دهید تمركز كنید.

تیر: شاید بهتر باشد وقتی كه فرصتهای زیادی پیش روی شما قرار دارد بیشتر از مواقعی كه این گونه نیست نگران شوید. شاید وقتی كه همه چیز خوب پیش می‌رود نسبت به مواقعی كه این گونه نیست، راحت‌تر بتوان ناامیدی را تحمل كرد. ولی هنوز بالا بردن توقعات می‌تواند باعث ناراحتی شود. پس بهتر است قبل از اینكه شكست بخورید، جاه‌طلبی‌های خود را كمتر كنید.

مرداد: حتی وقتی كه همه چیز خوب پیش می‌رود، ممكن است شما احساس تضاد كنید. توانایی‌های شما در بالاترین حد قرار گرفته است؛ ولی به نظر می‌رسد كه هركاری كه باید انجام دهید نیاز به زمان بیشتری دارد و شما باید بیشتر از حد انتظار تلاش كنید. برای مدتی اهداف بلند مدتتان را فراموش كنید. برای اینكه حالا باید بر روی هماهنگ شدن با زمان حال تمركز كنید. تا موقعی كار كنید كه بتوانید زمان خالی برای استراحت كردن پیدا كنید.

شهریور: در محل كار فشار زیادی بر روی شما است، برای آنكه به غیر از مسئولیتهای كاری، تعهدات شخصی نیز دارید كه باید آنها را انجام داده تا به رضایت كافی برسید. حتی اگر شما منظم و دارای روش باشید، از مرزهایی كه برایتان گذاشته شده ناراحت هستید، و این می‌تواند پیشرفت كاری شما را به خطر بیندازد. تا جایی كه می‌توانید باید دید بازی داشته باشید و رئیس و همكارانتان را از مشكلات زندگی خود آگاه كنید.

مهر: در حال حاضر شما از زندگی خود راضی هستید، ولی هنوز آمادگی رویارویی با هر چیزی را ندارید. حتی ممكن است شما برخی از برنامه‌های شخصی مهمتان را برای اینكه زمان خالی بیشتری داشته باشید به تعویق بیندازید. نگران تغییراتی كه به وجود آمده نباشید برای اینكه تقدیر اینگونه بوده است و همه چیز به موقع خودش درست می‌شود.

آبان: ماه در دوازدهیمن خانه مربوط به اسرارتان قرار دارد و كاملاً واضح است كه چیزهای كمی وجود دارند كه شما دلتان نمی‌خواهد در موردش با كسی حرف بزنید. هنوز شما آمادگی این را ندارید كه در مورد خودتان حرف بزنید، در عین حال وسوسه می‌شوید بیشتر از آن چیزی كه لازم است رازهایتان را افشا كنید. نباید قربانی مثبت‌اندیشی خود شوید. اگر شما احساس می‌كنید كه آمادگی صحبت كردن در مورد رازهایتان را دارید، به عقب برگشته و تمام دلایلی را كه برای توجیه كردن خود در ذهنتان آماده كرده‌اید را بازبینی كنید.

آذر: سیاره بخت شما یعنی ژوپیتر شاید خیلی بزرگ باشد، اما نمی‌تواند با خورشید مقابله كند، هر دوی آنها به سمت خانه‌های شما پیش می‌آیند. ممكن است شما در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری تازه‌ای داشته باشید یا به عبارت دیگر حسابهای خود را دوباره سازماندهی كنید. اگر شما در حال معامله كردن هستید یا با شریك مالی جدیدی وارد مباحثه می‌شوید، آگاه باشید كه واقعاً شما بهتر از آنها می‌توانید همه چیز را به وضوح ببنید. اگر امكان دارد، تا موقعی كه دید شما واقع بینانه‌تر شود صبر كنید.

دی: امروز شما می‌توانید نسبت به روزهای قبل خوش‌بین‌تر باشید، برای اینكه وقتی افراد زیادی به شما می‌گویند كه شما چقدر عالی و موفق هستید، نمی‌توانید مثبت‌اندیش نباشید. لازم نیست كه نگران خطرات غرور كاذب گذشته‌تان باشید، برای اینكه شما می‌دانید چگونه به اهدافتان برسید. درعوض نیاز به كسی دارید كه آنها را به شما یادآوری كند.

بهمن: اگر شما احساس می‌كنید كه احتمال شكت خوردن وجود دارد، قبل از آنكه دست به كار بشوید در مورد درستی تمام اطلاعات خود اطیمنان حاصل كنید. الان زمان این نیست كه بینش خود در مورد حقیقت را تغییر بدهید، برای اینكه حتی اگر خیلی با مهارت هم این كار را انجام دهید، شما واقعاً قادر نیستید توجیه كنید كه چگونه بینش خود را به سمت واقعیت متمایل كرده‌اید.

اسفند: در حالی كه یك نفر سعی می‌كند جلوی رسیدن به اهدافتان را بگیرد، ناامیدی شما نیز بیشتر می‌شود. اما دلیلش فقط این است كه امروز پایداری و استقامت شما بیشتر شده است و این سخن به معنی این نیست كه شما به راحتی تن به شكست خوردن می‌دهید. آماده مبارزه كردن برای چیزهایی باشید كه می‌خواهید بهشان برسید؛ اگر الان پافشاری كنید بعدها از نتایح آن شگفت‌زده خواهید شد.


نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 231 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 20:57

بنافی پای یا بانوفی پای Bonoffee Pie یک دسر انگلیسی بر پایه خامه، موز و تافی و شیر پرچرب است. البته در دیگر مدل‌هایی از تهیه این دسر، بیسکوییت خردشده یا کره و قهوه و شکلات نیز به‌کار می‌رود. کلمه “Banoffee” در زبان انگلیسی برای توصیف هر نوع مواد غذایی یا محصولی به کار می‌رود که از طعم و رایحه‌ی موز و تافی در دستور ساخت آن استفاده شده باشد.

تاریخچه بانوفی پای

تاریخچه بانوفی پای

تاریخ قنادی و شیرینی‌پزی می‌گوید دو سرآشپز رستوران مجارستانی جوینگتون، یعنی ایان دویینگ و نیگل مکنزی برای اولین دفعه در سال 1971 این پای را تهیه کرده و پخته‌اند. آن‌ها گفته‌اند فکر اولیه پخت این دسر را از دستور پخت دسری آمریکایی به نام “قهوه تافی پای بلوم” گرفته‌اند. آن‌ها در این زمینه تلاش زیادی می‌کنند. بارها و بارها دسر موردنظر خود را با میوه‌های مختلف درست می‌کنند. میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال. اما نتیجه آن چیزی که می‌خواستند، نمی‌شده است. تا این‌که مکنزی پیشنهاد استفاده از موز در دسر را می‌دهد. او می‌گوید بعد از اولین دستور پختی که عملی کردیم، دیگر می‌دانستیم موفق شده‌ایم. مکنزی برای این دسر پیشنهاد نام “بانوفی پای” را می‌دهد که البته شریک او نیز می‌پذیرد.

خیلی زود این دسر نزد مشتریان رستوران محبوب شود و تبدیل شود به پای ثابت سفارش‌ها و برای اولین بار در سال 1974 میلادی بود که دستور پخت این دسر در کتاب‌های آشپزی و شیرینی‌پزی چاپ شد. بدین‌ترتیب روش تهیه دسر بانوفی پای در جهان همه‌گیر گشت. به‌طوری‌که از سال 1984 تعدادی از سوپرمارکت‌ها در آمریکا شروع به فروش آن به عنوان یک پای آمریکایی کردند.

می‌توان گفت بانوفی پای یکی از دسرهای اصلی و مهم در کشورهای آمریکا و استرالیا است. همچنین این دسر در هند نیز بسیار محبوب است. به حدی که بسیاری از مردم هند پس از غذای اصلی خود بانوفی پای را صرف می‌کنند. از طرفی در بسیاری از رستوران‌های استانبول هم بنافی پای سرو می‌شود.

خالق این دسر خوشمزه یعنی نیگل مکنزی در 29 ماه مه سال 2015 بر اثر سرطان در سن 71 سالگی درگذشت.

بانوفی پای در ایران

با توجه به توضیحاتی که گفته شد، دور از ذهن نیست که این دسر به ذائقه ایرانی‌ها نیز خوش بیاید و به ان علاقه پیدا کنند. اما کمتر قنادی ایرانی هست که به پخت و تهیه این دسر مبادرت ورزد. بنابراین در ایران بانوفی پای در بیشتر مواقع دسری است که در خانه آماده می‌شود.

بانوفی پای

با این حال ما به شما خواهیم گفت که کجا می‌توانید این دسر خوشمزه و حتی بسیار زیبا را پیدا کنید. در قنادی ناتلی. این قنادی یکی از قنادی‌های قدیمی تهران است با قدمتی حدود 80 سال. وجه تسمیه نام این قنادی برمی‌گردد به یکی از شهرهای قدیم طبرستان و همچنین نام استاد و معلم ابوعلی سینا نیز ناتلی بوده است. این قنادی همواره سعی کرده است محصولاتی ارائه دهد که بی‌رقیب و کم‌نظیر باشند. چه از لحاظ تازگی و تنوع در مدل‌ها و چه از لحاظ کیفیت و ارزشمندی مواد غذایی به کار رفته در آن‌ها. بنابراین اصلا عجیب نیست بتوان بانوفی پای را در قنادی ناتلی یافت. این دسر در گروه دسرهای بعد از غذای ناتلی قرار گرفته است. جایی در کنار دیگر دسرهای معتبر و خوشمزه این قنادی مانند کرم کارامل، انواع چیزکیک، موس و تارت‌های خوش‌طعم. با تزئیناتی زیبا و جذاب و البته طعم و مزه‌هایی که به یاد می‌مانند. شاید تفاوت قنادی ناتلی با دیگر قنادی‌ها در همین مورد باشد. در این‌که به عرضه چند مدل کیک و شیرینی و دسر تکراری و رایج بسنده نکرده است. بلکه ترجیح می‌دهد در سبد محصولات خود انواع و اقسام خوردنی‌های خوشمزه را داشته باشد.

بانوفی پای مناسب مهمانی‌های شما است. ترکیب طعم خامه و موز به همراه تردی نان آن، می‌تواند مهمانی شما را خاطره‌انگیز کند و در حد اعلا کام دوستان و اقوامتان را شیرین کند. صرف این دسر با یک لیوان چای داغ یا فنجانی از یک قهوه‌ی خوشبو لذت مهمانی را چند برابر خواهد کرد.

ناتلی چهار شعبه دارد. سه شعبه در خیابان‌های پاسداران، نیاوران و تهران‌پارس. و البته شعبه اصلی در خیابان سهروردی شمالی. علاوه بر حضور در یکی از این شعب، شما می‌توانید با مراجعه به سایت ناتلی بانوفی پای خود را سفارش داده و آن را در محل موردنظر خود دریافت کنید. فراموش نکنید اگر در منطقه دلیوری باشید، سفارش شما رایگان ارسال خواهد شد.

نئوپان ضد آب راین

- - , .

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 270 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:08